53ste NEDERLANDS KAMPIOENSCHAP BLOEMSCHIKKEN 2016.

Afdeling Berkelland/Haaksbergen nam deel aan het Kampioenschap met 12 personen en viel opnieuw in de prijzen!!

Het NK Bloemschikken voor amateurs werd gehouden op het Green Park in Venlo (voormalig Floriadeterrein)

Er deden vier leden mee in de A-klasse, vijf leden in de A-select-klasse, één lid in de ere-klasse en twee leden in de semi-prof-klasse.

Het thema was:  KUNST & KITSCH

Het bloemwerk (themastuk) dat door de deelnemers tijdens het kampioenschap werd gemaakt  hebben zij thuis kunnen voorbereiden. Op de wedstrijddag maakten de deelnemers daarnaast een verrassingsopdracht. Een vakjury beoordeelde de bloemarrangementen op creativiteit, techniek, compositie en thematische invulling.

De prijswinnaars zijn:

In de A-klasse een 1ste en 3de prijs:

Een derde prijs voor Dika Koeslag uit Rekken met 152,4 punten en

Een eerste prijs voor Joke Klein Tiessink uit Barchem met 161,1 punten. Tevens werd aan Joke Klein Tiessink de eerste prijs toegekend voor haar themastuk.

In de A-select-klasse een 2de en 3de prijs:

Een derde prijs voor Hermien Bannink uit Barchem met 144,3 punten en

Een tweede prijs voor Ina Postel uit Wichmond met 146,7 punten.

In de semi-prof-klasse een eerste prijs voor het verrassingswerkstuk van Thea Klein Wiecherink uit Enschede met 77,9 punten.

Al met al een dag met geweldige resultaten en ook de niet in de prijzen vallende deelnemers hadden oogstrelende creaties neergezet.

NKB foto's

Klik HIER