Het nieuwe bestuur stelt zich voor

Jeroen (voorzitter)
Inmiddels al bijna 18 jaar woonachtig in Haaksbergen met mijn vrouw Dorien en onze drie kinderen. Sinds 2013 wonen wij op een prachtige stek met ruime tuin aan de
rand van Haaksbergen. Hier kunnen we ons uitleven met onze hobby’s. Als gezin samen buiten zijn, bezig met van alles wat groeit en bloeit in de tuin of moestuin. Aangestoken
door onze buren Herman en Yvonne Scharenberg hebben wij in 2018 voor het eerst meegedaan met het Open Tuinen weekend en maakten wij kennis met de eerste Tuinruilbeurzen.
Leuk en gezellig om te bezoeken maar zeker ook leuk om plantmateriaal in te brengen en nieuw materiaal weer mee naar huis te nemen. Ik heb zin om met een volledig nieuw bestuur de schouders onder de vereniging te zetten en te behouden voor de toekomst.

Elly (secretaris)
Ik woon in Boekelo. We zijn met Groei&Bloei in contact gekomen via de Open Tuinendagen. We waren bij Herman en Yvonne Scharenberg op bezoek en zijn toen lid geworden. Ik ben benaderd om de secretarisfunctie te gaan doen, waar ik eerst niet zo happig op was omdat ik ook nog werk en een grote tuin heb met mijn partner
Lambertus, die mij gelukkig veel helpt in de tuin.
Ik werk al bijna 43 jaar bij Nouryon, voorheen Akzo Nobel, bij de Beveiligingsdienst aan de hoofdpoort. Mijn hobby’s zijn de tuin en wandelen, liefst in de bergen. Wat ik eenmaal per jaar doe met mijn wandelvriendin. Helaas dit jaar niet. Dit voorjaar zou ik ook met de reisclub met de 4-daagse naar Vlaanderen mee, wat helaas ook niet doorging.
Ik hoop dat 2021 weer een fijn jaar wordt met activiteiten en Open Tuindagen, misschien zie ik jullie daar.

André (penningmeester)
Mijn naam is André Groothuis en heb de rol van penningmeester aanvaard bij Groei&Bloei Berkelland/Haaksbergen op 22 september 2020. Ben getrouwd met Martina, bij velen bekend van de reiscommissie. Wij hebben een dochter (Lena 23) en een zoon (Jan 21) en wonen in Hengevelde.
Zelf ben ik werkzaam bij de Grolsche Bierbrouwerij bij de financiële administratie. De tuin is de grote hobby van Martina en door de tuinreizen ken ik de vereniging al vele jaren. Ik ben blij dat de vereniging blijft voortbestaan na het turbulente 2020. Wij gaan vol goede moed beginnen aan 2021 met het nieuwe bestuur.

Willem
Opgegroeid op een boerderij in het Gooi en opgeleid in de civiele techniek ben ik mijn
hele leven werkzaam geweest “in het water” en “in het milieu”: waterschappen, provincies en RWS waren mijn werkgevers en later, vanuit mijn eigen ingenieursbureau, mijn vaste opdrachtgevers.
In Bennebroek (onder Haarlem) ben ik meer dan 10 jaar voorzitter geweest van de afdeling van Groei & Bloei. Bij ons was de meeste belangstelling voor de lezingenavonden in de winter en tuinbezoeken waren in trek.
In de Achterhoek wonen we in een klein boerderijtje in het buitengebied van Ruurlo. Daar zijn mijn vrouw Tilly en ik vaak druk in de tuin. Zoals vaker bij boerderijen hebben we een flinke lap grond met veel oudere bomen en mooie doorkijkjes door de parkachtige tuin. We proberen de laatste jaren met een bloemenweide meer vogels en insecten te trekken; alleen hebben die het nog niet allemaal in de gaten dat er een rijke tafel voor hen gedekt is. Hopelijk de volgende jaren meer succes.

Ada
Na het ingaan van mijn pensioen, 15 jaar geleden, ben ik actief geworden binnen Groei & Bloei Berkelland/Haaksbergen als coördinator van de bloemschikcommissie en de workshopcommissie, alsmede in het bestuur als afvaardiging van beide commissies.
Het samenwerken binnen de commissies met twee fijne teams geeft veel vreugde en voldoening.
Ik heb deze jaren veel geleerd voor wat betreft het werken met bloemen en planten en beleef er plezier aan om dit in mijn eigen huis en tuin in praktijk te brengen.
Na het helaas tragische einde van het vorige bestuur heb ik als enige overgeblevene uit dat bestuur gemeend mijn steentje ook in dit nieuw gevormde bestuur te moeten bijdragen.

Alexandra
Ik ben Alexandra Roelink van der Molen en ben sinds 1982 lid van de Groei & Bloei Berkelland/Haaksbergen.
Als kind ging ik al met mijn moeder mee naar bloemschikken in Geesteren, achter de kerk in de Stoave, waar we les kregen van Jos Helmink. Ik deed met de volwassenen mee, want kinder-bloemschikken bestond toen nog niet.
Mijn ouders hadden in de jaren 80 een droogbloemenkwekerij in het Noordijkerveld en het was vanzelfsprekend dat ik in de vrije uurtjes mee moest helpen. Bloemen plukken voor de drogerij en voor de veiling Aalsmeer en Naaldwijk.
Mijn kennis van bloemen en planten heb ik verder opgedaan bij Fleuregio in Hengelo een groothandel in bloemen/ planten. Hier heb ik 15 jaar met plezier gewerkt waarna ik gestopt ben om verder te gaan met het bedrijf van ons zelf, een groothandel in kaas.