De Kruidenhof te Mallum in Eibergen

Van het jaarlijkse Lenteweekend in mei kennen velen van u de Kruidenhof te Mallum. Een tuin, gelegen op wat wel “het mooiste plekje van Eibergen” genoemd wordt. Tussen de twee armen van de Berkel, naast de Mallumse Molen.
Heeft u wel eens gezien hoe prachtig deze tuin in juni is, of in september?
Een zee van bloemen en geuren: “ik kom hier in het paradijs”, aldus een bezoekster vorig jaar. Een indruk kunt u krijgen op onze vernieuwde website:

www.kruidenhof-te-mallum.nl

Weet u dat deze tuin – bijna - helemaal wordt beheerd en onderhouden door vrijwilligers? Zou het iets voor u zijn om deze groep te komen versterken?
Groei & Bloeileden hebben natuurlijk groene vingers! Wij zoeken vrijwilligers voor het tuinwerk, maar ook als gastvrouw/heer of om rondleidingen te verzorgen.

Voelt u er iets voor? Neemt u dan contact op met het secretariaat: Tel: 0544-462198 ,

Historie

De kruidenhof bevindt zich op een historische plek. In de meer recente tijd werd er een zwembad aangelegd. Daarna werd deze veranderd in een fraai gelegen tennisbaan. Tenslotte kwam er weer een natuurlijker landschap terug door de aanleg van een kruidentuin.
De Stichting Kruidentuin Eibergen is in 2000 opgericht. De tuin is ontworpen door landschaps- tuinarchitect Bas Slatman uit Oldenzaal.
Vanaf september 2002 is door het hoveniersbedrijf Geerdink uit Neede en de vrijwilligers hard gewerkt aan de aanleg van de vijver, paden en perken.
Aanwezige materialen zoals tegels, gravel, zand en dergelijke zijn zoveel mogelijk hergebruikt. Zij zijn terug te vinden in de stapelmuurtjes, de paden en de klimheuvel. Pas in april 2003 is begonnen met het planten en inzaaien van gewassen.

Voor een blik in de Kruidenhof en meer informatie:

www.kruidenhof-te-mallum.nl

En nu....

Inmiddels is de Kruidenhof een mooi volwassen tuin geworden. In het voorjaar tijdens het Lenteweekend is het al fraai om te zien, maar in de zomer is het zeker de moeite waard om de Kruidenhof nog eens een bezoek te brengen. Overal staan weelderige bloemen en planten en staan de groentes te schitteren in de  zomerzon. Een hele belevenis!